Andra dagen, torsdag, i Riksdagen

Det första som jag skulle vara med på på torsdagen var ett sammanträde med de moderater som sitter i Socialutskottet. De diskuterade olika frågor och det var intressant att vara med.

Efter detta skulle jag få veta lite mer om Riksdagens historia i Gamla Stan. Vi gick runt och tittade på vart riksdagen höll till förr i tiden och vilka som fick vara med.

Torsdagens lunch åt jag med Erica, två tjejer från MUF och två andra moderater. Alla var så himla trevliga mot mig! Vem jag än träffade så tog de sig tid att prata med mig och fråga hur jag tyckte att det var att praoa i Riksdagen. Lite senare träffade jag några andra MUF:are som jag pratade lite med. Efter detta gick jag och Erica till MUF:s centralkansli som ligger i Gamla stan och hälsade på. Vi kikade också in hos Moderatkvinnorna, också här var alla jättetrevliga!

På eftermiddagen fick jag vara med när Erica och Magdalena hade planeringsmöte. Efter det så skrev jag lite på en uppsats som jag ska lämna in om gymnasiereformen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0