Tredje dagen, fredag, i Riksdagen

På morgonen fick jag vara med en stund på en valkonferens på Clarion Hotel. Där fick jag träffa Fredrik Reinfeldt och jag tog kort tillsammans med honom!



Resten av konferensen var hemlig, så därför kunde jag tyvärr bara vara med första delen. Då gick jag och Magdalena tillbaka till riksdagshuset där jag ännu en gång fick lyssna på en debatt i kammaren. Denna gång var det en debatt som jag lättare kunde relatera till, ungas arbetslöshet. Jag lyssnade i ungefär en timme och sedan var det dags för lunch. Där fick jag träffa två kolleger till Magdalena och det var väldigt trevligt!





Efter vi hade ätit så gick jag och Magdalena upp till hennes rum för att jag skulle göra en intervju med henne som jag ska använda vid en inlämning i skolan om min prao. Efter att vi pratat en stund om en riksdagsledamots arbete så var min prao slut. Det gick väldigt snabbt och jag hade gärna varit där längre, eftersom att det var så otroligt roligt! Dessa tre dagar har varit väldigt lärorika och denna praoplats är absolut den bästa jag varit på!



Stort tack till Magdalena som var otroligt vänlig och tog emot mig som praoelev hos henne!


Kommentarer
Postat av: AMANDA

sötan! gud vad roligt att du fick träffa Fredrik! :D

det ser ut som att du haft det toppenbra!

ses snart hoppas jag ;)

2009-11-22 @ 10:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0